Längre tid..

2012-12-12 12:33:08 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Oj det vart längre tid än jag trott men som ni redan vet så är lusten och orken till bloggen något jag tappat..Framför allt med alla sjukdomar som har varit i vår familj den senaste tiden gör att all energi man har till övers spenderar man på sig själv och familj. Sedan har K jobbat en HEL del vilket gör att energin inte heller finns så mycket av..
Men nu är det snart den 21 december och då kommer han vara hemma varje dag framtill den sista mars, kommer vara så skönt att få ha honom hemma men även att jag kommer få gå och jobba och sakna barnen. Man hinner liksom aldrig göra de när man är med dom 24 timmar om dygnet, men det kommer inte bli lätt att lämna dom på morgonen när de har mys i soffan eller mysfrukost tillsammans å man själv måste gå till jobbet. Fast man kan ju inte få allt här i världen eller hur?!
 
Idag har jag båda mina små skatter hemma med ögoninflammation. Leah började få det i helgen och jag började tvätta hela tiden bara få det att sluta innan det hunnit bryta ut och till en början verkade det som om jag lyckades då hon inte alls var kladdig varken under måndagen eller tisdagsmorgonen (jag tvättade ögonen dessa dagar med). Så vi knallade till dagis med påsen proppade med alla luciakläder och tillbehör. Jag och Kean packade väskan å begav till Sickla för att handla lite julklappar. Påvägen hem ser jag hur Keans ögon börjar "pluppa" gul gegga, precis när jag ser det ringer min mobil och jag ser att det är dagis som ringer. De berättar att Leah vaknat (fick vila på dagis efter en mardrömsnatt..) och var jätte kladdig i ögonen å ena ögat hade börjat svullna men att hon fick stanna kvar då det vankades luciatåg inom en timme. När vi kommer ser jag hur kladdig hon är stackarn och Keans ögon blir bara värre och värre, så nedrans pinsamt att sitta där med sjuka barn. Men efter tåget och en lussebulle packade vi allt som skulle med hem och gick så fort det gick, villl ju inte vara kvar och smitta alla andra såklart.
Väl hemma fick Leah 39 graders feber och en massa kladd i ögonen å Kean ska jag inte ens börja med..Han var så kladdig och svullen att han knappt såg något. Men efter en alvedon blev Leah piggare än piggast, klättra överallt, spela fotboll och var nästan upp i taket å hängde. Hennes ögon blev även bättre och idag är det knappt någonting i ögonen å ingen feber. MEN tvättandet och salvan får hon i 2-3 dagar till! Kean är väl lite bättre han med men fortfarande supersvullen,röd och kladdig stackarn.
Om han inte blir lite immun mot alla sjukdomar nu innan han börjar på dagis så är det ett mysterium. Han har ta mig tusan varit sjuk sedan vi var på sjukhuset med några dagar som undantag..
 
 
Med en "frisk" skorpa betyder det sysselsättning heela tiden, därför har hon fått sitta och pyssla i någon timme nu men har fortfarande myror i brallan och vill göra tusen saker..Själv skulle jag vilja dra täcket över huvudet och ta igen några timmars sömn men sova får jag göra 10 år eller så haha så positivt känns allt nu..
 
 
Nej hörrni man kan inte påverka alla sjukdomar som drabbar en utan man får väl se det positiva (om det nu går..) Får bli en storstädning i eftermiddag för det är något jag INTE har haft energi till och det behövs kan jag lova er!! Nu vankas det lunch och Kean vaknade precis i detta nu perfect timing!
 
Här har ni lite bilder från den senaste tiden..
Ska kolla igenom kameran från igår också, hoppas på någon fin bild iallafall :-) 
 
 
 
   Hoppas att ni får vara friska!
 
KRAM!
 
 
 

Kommentarer
Carro

Anna nu är det dags att uppdratera!!<3
// gudmor :)

2012-12-30 22:14:51

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu